dag 1: mig själv

Som ni säkert redan vet heter jag Ulrika, men bloggar under namnet Ullis därför att de flesta kallar mig Ullis.
Jag är 13 år, fyller 14 år dagen efter min pappa (han fyller 27 sep) ;)
Tillsammans med min familj bor jag i ett hus nere i Skåne. Här trivs jag jättebra och har fantastiska vänner.
I klassen klassas jag som den gladaste av den enkla anledningen att jag allitd är alltid glad.
Det är inte ofta jag är arg.

Efter skolan och på helger och lov tycker jag om att vara med kompisar. Och rida såklart ;)
Jag har ridit sen jag var sex (det blir åtta år i år) och älskar verkligen dessa stora djur. Skulle de inte finnas skulle jag inte klara mig. Just nu rider jag en medryttarhäst som heter Santana, men kallas för Svante. Han är en lite lat ponny, men sitter rätt ryttare på ryggen går han riktigt bra. Tillsammans med hans nuvarande ägare har de ridit Svenskt Ponny Derby och placerat sig, själv rider jag på LC-LB nivå och Matilda (ägaren) rider på högre nivåer.

Jag tycker det är väldigt kul att resa ! Kan inte påstå att min familj reser mycket, men vi reser på sommaren och åker skidor. Vi hyr även ett hus uppe i Bohuslän (Mollösund) där vi brukar vara på sommaren. Förra sommaren reste vi till USA en månad. I sommar ska vi till Korsika (Frankrike) och där har jag aldrig varit tidigare, så det ska bli kul ! :)



bild från USA, Grand Canyon.


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0