Dag 15: Mitt favoritminne


Jag har riktigt många favoritminnen, men det jag först kommer att tänka på när jag hör "favoritminne" är usa, så det är nog mitt favoritminne :')

"Kort" om vår USA-resa:
Vi var borta hela Juli 2010 och vi flög till LA, sen bilade vi oss runt hela kalifornien, vi åkte in lite i Nevada och Arizona oxå :) Mest bodde vi på ett hotell i en stad i fyra nätter innan vi åkte vidare till ett nytt hotell och ny stad. På vissa ställen bodde vi bara en natt. Totalt bodde vi i 11 städer, bla: San Fransisco, Las Vegas, Los Angeles,  Indian Wells/Palm Springs, San Diego, Grand Canyon, Death Valley.

Överallt, i hissar, barer, stränder, restauranger fanns det alltid någon som undrade var vi var ifrån och hur vår resa såg ut. "Hello guys, where are you from?" var det väldigt många som frågade oss varje dag. :)
Såg någon att man kollade på en karta var det direkt någon som var framme hos oss och undrade vad vi letade efter.

Det fanns aldrig en dag vi inte visste vad vi skulle göra och varje dag bjöd oss på nya överraskningar och jag kan lätt säga att det var det roligaste och coolaste tiden jag i mitt liv hittils!


De sakerna jag minns mest från resan är helikopterturen över Grand Canyon, Universal Studios (spec vattenshowen), Las Vegas, Späckhuggarshowen på Sea World, Blåvalsafarin, Tiden i Hollwood (att få se bla. elvis, michael jacksson, christina aguilera, brittney spears och madonnas hus), Golden Gate- bron, "Walk of Wame" och Hangarfartyget USS Midway 41.

Jag skrev typ en "resedagbok" under tiden, för jag vill inte glömma tiden, och tillsammans bloggade vi. Mest mamma :)
Skulle jag kunna skulle jag utan tvekan göra om resan och det lär jag nog göra när jag blir lite äldre ! :)




Grand Canyon


mannen på klippkanten ! :)



Walk Of Fame
Ser inte glad ut, men det var jag !


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0