Dag 16: Något jag saknar

Jag saknar tiden då jag kunde gå till skolan och inte behöva åka buss.

Det var jätte skönt att kunna gå en halv timme, en timme innan, eller gå fem min innan om man kände för det. (det tog två min för mej att gå). Cykla eller gå beroende på humör och väder osv.
Om jag försov mej visste jag att jag ändå skulle kunna ta mej till skolan och iaf inte missa hela dagen. Det var jätte skönt att veta om jag inte mår bra kan jag komma hem och inte behöva gå resten av skoldagen och må dåligt.

Nu, kan jag inte själv välja när jag vill komma till skolan. Försover jag mej missar jag hela skoldagen, jag kan inte ta mej till skolan. Börjar jag må dåligt får jag gå klart skoldagen innan jag kan ta mej hem. Jag har en buss och en tid att passa vilket gör att jag inte kan stå kvar och prata med kompisar efter skolan.

Den tiden saknar jag riktigt mycket. Det gör mer skillnad än man tror och det kändes tryggare att kunna gå till skolan.


såklart saknar jag tiden från USA oxå ;) (bilden)


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0