Blåsor på fingrarna :S

En viss Emily lånade mina ridhandskar förra veckan och skulle lämna tillbaka dem i torsdags. Men hade jag fått några handskar då? Ehhhm, nej. Hade jag fått dem innan jag skulle iväg och rida idag? Ehhhm, nej. Aj, säger jag bara. Det gör ONT i fingrarna att rida utan handskar. Så det blev väldigt hårt och jobbigt idag ;)

Bortsett från att jag fick otroligt ont i fingrarna gick passet helt OK. Lite för långsam och jag fick använda spöet några gånger idag. Fast till Svantes försvar kan jag säga att det var geggigt och lite tungt underlag pga regnet. Men bara man inte ger sig, så lyckas man. Jag fick honom i det tempot jag ville ha i alla gångarter :)

Ett litet ridtips.

Börja på kortsidan närmst oss, rid igenom hörnan. Vänt upp på diagonalen och rid mot nästa hörna. Halvvägs lägger du en volt till höger och forstätter sedan ut mot hörnan. Jag ökade ut till hörnan efter volten, men man ju öka innan också, ev. inte öka alls ;)
Tanken är att man ska komma ut lite innan hörnan, även fast det inte riktigt ser ut så på bilden..


 


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0