Flyinge RF

Nu är det dags för mig, med hjälp av andra, att hitta en ny taktik att rida Svante på.

Herr Santana var jätte fin på framridningen, lite slö på collectingring men ändå helt ok och som en snigel på banan. Det började den första tävlingen för året i Dagstorp, han blev liite slö inne på banan, men man märkte knappt någon skillnad. Efter det har det bara gått utför.

Jag vänder upp, gör halt och hälsar och vänder höger ut på spåret. Där tar det stopp. Sen blir hela programmet ett helt enda bankande för min del. Idag sket jag i hur mycket jag bankade, driva, driva, driva var det enda som snurrade runt i mitt huvud. Tyvärr blev det ingen skillnad. Lite drygt 55 % fick jag idag. Pinsamt. En sån fin ponny som Svante, som placerar sig som tvåa i nationell tävling med 68 %, ska inte få så lågt i en lokal LB!

Min nya taktik är att sluta rida med spö, och lära mig hur jag får honom att lyssna bättre på skänkeln. Men nästa tävling får nog vänta lite ett tag. 

Nu ska ni inte tro att allt sket sig idag! Jag jätte nöjd med vissa saker och hela familjen lär sig nya grejor varje gång vi är ute och tävlar. Mysigt är det också! Folk som inte är hästmänniskor måste tycka att vi som är ute och tävlar kan tycka det är kul att spendera timmar i stallet för att få hästen fin, sen åka bil ett ganska bra tag för att sen rida ett program på 4 min, få det bedömt och sen åka hem igen, typ. Men det är otroligt mysigt och lärorikt. Dessutom kan man fika ;) Haha.


Ingen ny bild.

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0