Konfirmera sig?

Nu ska jag börja åttan och det är dags att bestämma sig om man vill konfirmera sig. Jag har alltid varit sagt och tänkt att jag ska konfirmera mig, tror att jag kommer ångra mig om jag inte gör det.

Men detta är så himla konstigt: Vi i Hofterup och Ålstorp har ett alternativ, att gå i kyrkan och sånt grejs och samla poäng på något skumt sätt. Medan de i Löddeköpinge har två alternativ! Ett som liknar det tidigare sättet, eller så kan de åka till Berlin nästa sommar och gå på läger där.
Jaha, tänker jag och alla andra i Hofterup/Ålstorp. Varför får inte vi det? Vi går ju i samma skola som de i Lödde och bor i samma kommun! Varför får inte vi samma möjligheter som dem i Lödde?

Själv tappar jag lite lusten när jag vet att de flesta av mina kompisar ska till Berlin på konfirmationsläger, men att inte får, för jag bor 6 km bort! Ni hör ju själva hur tramsigt det låter. 

Men jag tror ändå att jag ska konfirmera på genom att gå på gudstjänster mm. och samla poäng. Fast jag kommer alltid undra varför vi i Hofterup & Ålstorp inte får åka till Berlin.  


Kommentarer
Postat av: Emma

Men jag tror att vem som helst får konfirmera sig i lödde, vilken församling man än tillhör. Det fattade jag det som på informationsträffen iaf.

2011-09-03 @ 18:20:35

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0