Tolvåkerskolan

Jag går på en skola som heter Tolvåkerskolan, och jag tänker inte skriva om vad som hänt den. Är det någon som inte vet, googla eller sök på sydsvenskan.se. 

Jag har börjat störa mig väldigt mycket på Kävlinge Kommun och skolan. 
Vi klagade förra terminen för att vi började för sent (09.00) och slutade för sent (14.30). Vi (klassen) ville flytta fram skoltiden till halv nio, eller kvar ö åtta eller något sånt.

De som åker skolbuss (bla. jag) kom inte hem förrän fyra. Tänk då att då ska man hinna fritidsaktivitet + läxor och kompisar. Omöjligt! För mig kom jag då till stallet vid halv fem, det tar tre timmar i stallet. Då är jag hemma igen halv åtta. Duschar och käkar på en timme,  man vill ju prata med familjen och ta det lugnt. Klockan är då halv nio och då ska man sätta sig med läxorna, som vi har i överflöd! Det har också en timme och då är klockan 21.30. Och då är det ju nästan dags att gå och lägga sig. Var tog eftermiddagen vägen? :O

Nu i åttan ska vi börja 8.30 och när vi fick reda på det blev vi riktigt glada! Men sen när vi får reda på att vi inte kommer sluta tidigare, är vi inte lika glada längre. Jaha, något gick jävligt fel här. Vi var väldigt tydliga med att vi ville börja tidigare för att komma hem tidigare. Inte för att få längre tid i skolan!! Dessutom har de tagit bort s k "Bearbetningslektioner" där man kan ta igen uppgifter man missat eller om man behöver träna inför ett prov. Alltså har vi fått betydligt längre raster. Hoppas innerligt att de hamnar på längre tid i omklädningsummen innan och efter idrott, och tid i matsalen. Vill inte få en massa jäkla hål-timmar, då får jag spader!

Ärligt talat så får Kävlinge Kommun skärpa sig nu. Ska kolla imorgon hur de tänkt sig att detta ska funka, när vi får längre tid i skolan? Sen hade jag även tänkt maila kommunen, för jag vill veta!

Finns det ingen regel för hur lång en skoldag får vara? Om inte, det borde skaffas! Det behövs!!



Ja, det är sånt här jag stör mig på riktigt mycket. Kan inte tänka på det, blir bara arg.


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0