Ullis älskar Svante

Idag när jag red testade jag det "nya" sättet att rida Svante på som Matilda lärt mig. Det fungerade bra och han lyssnade bättre.

Det nya sättet är att inte göra så mycket rörelser, tex. öppnor, slutor, skänkelvikningar.. Utan mest rida vägar, som serpentiner, varv på de stora volterna, rida på fyrkanten och så. Sen försöker jag få honom att gå "två växlar för snabbt". Det krävs mycket jobb för att få honom att göra det, men vill man så kan man. Och jag lyckas!
Detta gjorde jag i alla gångarter. Ibland red jag långsammare på kortsidan och snabbare på långsidan, för att få lite omväxling :)

Jag & Matilda tror att om vi fortsätter med detta så kommer det nog att gå bättre på tävlingar. Och det vore ju kul ;)


Jag har inte laddat över bilderna från Ystad än. Dåligt, jag vet!


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0