Måste bara berätta!

Idag när jag gick hem från bussen så möter jag en tjej och kille, de kan inte vara äldre än 10 och de pratar om något jag inte riktigt vet vad.

Men när vi kommer närmre varandra avbryter tjejen killen och frågar "du har ingen flickvän va?"
Killen svarar: "Jo en!"                  "Jaha, brukar man ha fler?" tänkte jag ;)
"Vem då?" undrar tjejen
"Det säger jag inte"
"Men då har du ju ingen! Jag har faktiskt haft tre pojkvänner" säger tjejen kaxigt.

Detta var klart det konstigaste på hela dagen. Varför skulle hon byta samtalsämne när jag går förbi? Liksom som att jag bryr mig? Fattar inte vad den tjejen tänkte på och om killen faktiskt hade en flickvän eller inte, men vad händer med alla barn nu? Palla bli stor när man fortfarande är liten liksom?
Så snälla alla barn där ute, var barn så länge som möjligt. "Stora" är inte så stora som ni tror och de flesta har faktiskt inte flick/pojkvänner om det är det ni tror, man blir inte coolare, bättre bara för det, och det verkade som om tjejen jag mötte trodde det. 

Jag är 14 och om det regnar går jag ut och hoppar i vattenpölar på rasten, jag kan fortfarande tycka det är kul att klä på barbies och skulle inte ha något emot att köpa en Nalle Puh -film. Aldrig att jag kommer vilja bli "stor".



Säger inte att alla var som tjejen och killen jag mötte.


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0