Om Svante idag :)

Hejsan Hoppsan!

Tänkte berätta om hur det gick med bästaste Svante idag :)

Sen han har blivit lite piggare har jag mest ridit och njutit, nästan i alla fall ;) Det är ju klart att jag har "underhållit" honom och sånt, gjort öppnor, slutor, tempoväxlingar osv. Men liksom inte så avancerade ridpass. Men idag upptäckte jag ett litet "problem": Svante envisas med att gå på dubbla spår, den busen. 

Blev nästan lite glad när jag insåg att han gjorde det, för nu har jag något att jobba på! ;)

Pappa var med och när jag red på långsidan stod han bakom och kollade om han gick på samma spår, såklart kollade jag ju också det, men fyra ögon ser alltid mer än två, eller vad man nu brukar säga ;) Sen när jag red på kortsidan sprang pappa på andra kortsidan så han kunde kolla när jag red "tillbaka" också. Haha, det måste sett väldigt roligt ut, tur att vi var ensama i ridhuset ;)

I alla gångarter är det samma sak: Framdelen hamnar innanför spåret i slutet av långsidan. Så nu har jag något att jobba på och det tycker jag bara är kul :)

Nu ska jag styrketräna (ta det inte för seriöst..) och sen hopppar jag in duschen :)


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0