Falsterbo Horse Show

Jag kom hem sent igårkväll så jag hann inte skriva något då, tyvärr.

Det har varit två helt galet roliga dagar nere i Falsterbo! Vi kollade endast på Hoppning de dagar vi var där. Det klart roligaste var när jag och Emily först såg Tretorn's Ponnystaffet. Ponnyn hoppade en bana på sju hinder, sen började en människa hoppa hinder, högre än vad ponnierna hoppade! Helt galet roligt att se!
Efter det var det six bar - hoppning. Höjdhoppning typ. Man hoppar sex hinder i rad med två galoppsprång i mellan och är du felfri (alltså inte river) går du vidare till nästa omgång. Sista hindret slutade på 1.85! Och en ryttare från USA klarade det! Coolt! :D Såklart testade de tre människorna att hoppa hindret och en klarade 1.75. Och han såg knappt ut att ta i. Jag vill också, kan jag säga! Han som klarade 1.75 var världsmästare.

För övrigt kan jag säga att jag är två autografer rikare: Tobbe Larsson & Lisen Bratt Fredricson :)


Rolf-Göran Bengtsson, en riktigt duktig hoppryttare! :)

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0