Tävling på G!

Svante var helt lysande idag! :D Han var helt loss och jag kunde släppa innertyglen helt :) Tempo hade han också idag. Stundtals fick jag nästan bromsa honom. Ökningarna blev också super! Han ökade inte bara tempot utan stegen också, vilket är meningen. Aaaaa, jag är så glad att det gick bra idag! :D
Men nu ser jag inte min lilla gulleplutt (haha) på ett tag. Vi åker på söndag (skriver mer om det senare) och kommer hem på lördag nästa vecka och sen åker vi iväg igen..

Jag har planerat in två tävlingar nu! Den ena är i Flyinge och den ska både jag och Matilda tävla :) Sen ska jag tävla en veckan innan i antingen Skromberga eller Ystad. Jag vill till Ystad, men anmälningen har inte kommit upp, så om den inte kommer upp innan vi sticker så blir det nog Skromberga :)


Hade tänkt visa en övning som jag testade lite idag. Kolla på den långa banan.
Vi startar vid C i höger varv.

Rid igenom hörnan och vid M vänder du mot S. Du ska bara "toucha" spåret innan du vänder igen. Denna gången mot B. Vid B rider du mot V och sedan vidare till F. Övningen fungerar i alla gångarter. Håller du samma galopp hela tiden blir det automatiskt förvänd galopp.
Vill man göra det lite lättare kan man "hoppa över" en bokstav. Dvs. M till E och E till F.
Såklart kan man rida på kortare banor också, det blir ju som att rida som ovan :)

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0