Tre olika övningar

Hos Svante idag gick det bra! :) Jag har saknat honom enormt,
så det var skönt att se honom ;)

Jag red i ridhuset idag, kände för det? Konstigt, jag vet!

Snäll som jag är har jag ritat upp tre olika övningar jag red idag. Inte för att de blev så bra, men ändå :)


Vänstra bilden; Ja, denna övning ser ni ju hur man rider ;P Jag red den i alla gångarter. Rider man i galopp och håller samma galopp hela tiden, blir det ju automatiskt förvänd galopp, men annars kan man ju göra galoppombyten.

Mellersta bilden; Vänd rätt upp, lägg en volt till vänster ut mot spåret, rid fram några steg och lägg en volt ut mot spåret till höger, rid ut i andra varvet och gör öppna eller sluta på långsidan. Börja sen om. Denna övningen kan man också göra i olika gångarter. Fast det blir lite svårt att göra öppna/slut i galopp.. ;)

Högra bilden; Rid på kortsidan och genom hörnan. Vid första bokstaven efter hörnet börjar du på en skänkelvikning. På medellinjen slutar du rider rakt fram och ökar stegen ut till spåret igen. På långsidan gör du öppna/sluta.

Så. Tre övningar som jag gillar att göra :)

När jag gjort mig iordning ska jag ner till Dagstorp och se Emily träna för Maria (hennes tränare). Det ska bli kul! Fast nu måste jag sätta fart! Vi ses! :)


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0