Ett bra ridpass! :)

Det blev ridhuset idag när jag skulle rida. Hade ingen större lust att rida runt utomhus i detta hemska, regniga och blåsiga väder. Som jag skrev i förra inlägget känns det mer som höstlov?

Svante var väldigt framåt idag! :) Det var ett tag sen han gick på så bra, av sig själv. Man måste ju fortfarande driva, det måste man hela tiden (på alla hästar och ponnisar). Men det är mycket lättare om hästen har framåtbjudning.
Jag tränade på tempot, mycket tempoväxlingar och gångartsbyten (mitt nya påhittade ord..) Det gick bra! Halterna fick jag också träna på, han ställer sig på dubbla spår, korsar både framben och bakben. Men ger man sig inte, fungerar det också till slut ;) Jag red även bort till Grytet ett tag också, så Svante får träna sina ryggmuskler. Han tycker det är jobbigt att gå både i uppförsbacke som i nerförs. På hemvägen tog jag en liten tur i skogen, härligt! :)


Bild från senaste gången jag och Emily red ut.
Hihi, den är lite rolig, tycker jag :)


Kommentarer
Postat av: emily

haha, bara jag som var RIKTIGT snygg och fokuserad på bild ;) !

2011-06-20 @ 16:02:28
URL: http://emilysbus.blogg.se/
Postat av: emily

snor bilden från dej, hoppas att det är ok :D:D <33

2011-06-20 @ 16:09:16
URL: http://emilysbus.blogg.se/

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0