Hos Svante idag.. :)

Jag mockade och sånt, sen red jag bort till Grytet och träffade Emily där (det var bestämt). Pappa kom också, vi skulle ta en tur i skogen, med pappa som fotograf, han kom iaf fast att han är förkyld (jag skrev ju imorse att han inte skulle med). Vi red i Grytet ett tag. Sen red vi bort mot Dösjebro (inte riktigt ända dit) och red på en bana där. Det var tung sand så det blev lite jobbigt för Svante, men det är bra träning :) När vi red tillbaka tänkte jag att jag skulle galoppera lite, (bara så ni vet red jag bakom Emily) och då började Svante dra iväg och bocka.. Det kändes precis som när han stack med mig senast och jag trillade av och bröt nyckelbenet, så jag blev riktigt, riktigt rädd att det skulle bli något liknande idag. Det gick inte alls fort, men känslan av att inte ha kontroll över ett sånt stort djur man sitter på är hemsk, jag lovar! Men jag fick stopp på honom, och jag är glad att Emily red framför mig. Det var nog ett skäl till att han stannade. Jag var 100 på att jag skulle trilla av.. Nog om det ;) Men jag är nöjd med turen!

Imorgon ska jag, Emily och Elsa träffas i Dagstorp och rida tillsammans där och typ "träna" varandra. Iaf ge lite tips :)


Tyvärr har jag inte laddat över bilderna från idag.

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0