Konstiga lagar!

I USA-delstaten Ohio är det olagligt att göra en fisk berusad

I Schweiz får män inte så upp och kissa efter 22.00

I Alabama får man inte har ögonbindel när man kör bil

I Florida straffas ogifta kvinnor med böter om de hoppar fallskärm på söndagar

I Frankrike är det olagligt att döpa grisar till Napoleon

I Louisiana (USA) är det förbjudet att beställa hem en pizza till en kompis utan hans kännedom

I Vermont (USA) får man inte vissla under vattnet

I Louisiana (USA) bedöms det som misshandel att bita någon med sina vanliga tänder, men det bedöms som grov misshandel om man bits med löständer

I Louisiana (USA) är det olagligt att råna en bank och sedan sjuta kassören med en vattenpistol?

I South Carolina (USA) får hästar inte förvaras i badkar

I South Carolina (USA) måste du stanna 30 meter innan en en fyrvägskorsning och avfyra ett skjutvapen om du inte kör ett hästdrivet fordon, för att varna eventuell hästtrafik

I Iowa (USA) måste solarier varna för risken att de kan ge solbränna

Vissa lagar är ju helt självklara, vissa helt vrickade och vissa är ju helt galet sjuka?!


Om jag åker till Frankrike och säger till ex. en man i hissen att jag har döpt en gris till Napoleon, vet han då om att det är olagligt i hans hemland? Jag menar, hur många vet egentligen om dessa helt sjuka (och onödiga/meningslösa) lagar?

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0