Svante idag :)

Hos Svante började jag med att fixa maten och sen mocka :)
Jag gjorde iordning honom (och mig själv ;P) och sen red jag ner till ridhuset. Eftersom det regnat mycket var det väldigt blött på utebanorna, så jag fick rida i ridhuset. Men det gick bra det med :)

Jag började med att rida mycket på böjt spår och gjorde lite ökningar :) Gjorde lite öppna, sluta och skänkelvikningar också. Riktigt bra var dem! :) I galoppen gjorde jag inte så mycket idag. Red mest på en volt för att få honom att lyssna, red lite tempoväxlingar där på volten också :) Gjorde även några serpentinbågar i galopp med ett s k Enkelt byte över medellinjen. Även det blev bra!
Sen tog jag en tur i skogen innan jag red hem igen :) Jag är nöjd med passet! :)

Tänkte på detta idag när jag red ner till ridhuset att jag inte ser Svante som "en varelse" som jag bara rider och tar hand om för att jag gillar det jag gör och tycker det är kul att rida. Jag gör det lika mycket, om inte mer, för att jag gillar Svante som häst. Han är min vän. Jag gör inte något när jag rider eller tar hand om honom i stallet själv för hans skull, jag gör det tillsammans med honom. Vi är vänner, och det märker man när jag ser han komma gående efter mig i hagen osv. :)
Kanske inte världsbäst förklaring, men jag hoppas att ni förstår.
 



 

Kommentarer
Postat av: Sara

Fina bilder :)

2011-06-09 @ 19:33:28
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0