Tävlingsdags!

När jag kom till stallet vid tio började jag med att mocka, fixa mat och lite så. Sen kom Tina (Matildas mamma) och så fixade hon till Svante lite, hjälpte mig med att byta bett, tyglar och lite så. Själv gjorde jag iordning Svante för att sen ta en tur (ingen lång tur) ner till Dagstorp och rida där. Iom att det är tävling imorgon red jag inte så länge.

Jag tränade mest på tempoväxlingar, att få honom att lyssna och gångartsbyten (hehe, fint ord va?!) Halter tränade jag också på. Svante vill gärna ställa sig på dubbla spår, korsa benen (konstigt, jag vet!) och gå typ tre steg till innan han verkligen stannar, men de blev bra idag! Det är halterna och tempot jag är lite "orolig" för imorgon. Men det gick ju bra idag, så det gör det säkert imorgon också! :)

Tillbaka i stallet började jag att smörja sadel, träns, skor, chaps, sadelgjord, grimma, grimskaft. Sen borstade jag av transportskydden, de vita benskydden och de "vanliga" jag rider med till vardags, kollade in transporten så allt är som det ska där inne. Jag packade även in lite i sadelskåpet så det inte behövs göras imorgon.
Svante fick tvättade kotor, hovar och svans. Jag testade även att knoppa (har nästan aldrig gjort det innan), men knopparna blev urusla! Så de hade jag inte vågat rida med imorgon, istället får Pia (en god vän till oss (hehe jag lät som en vuxen)) knoppa imorgonbitti, det hinner vi! Pia följer med imorgon på tävlingen, så snäll hon är!

Det är mycket som ska göras inför en tävling, jag får fixa lite till imorgon också, sånt som inte kan fixas nu.


Nu är vi laddade till max! :)

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0