Detta händer i stallet just nu!

Hallåja!

Eftersom jag lovade mig själv att träningen skulle gå super och eftersom att jag håller det jag lovar, så blev träningen super! Verkligen :) Jag fick kämpa ett tag i början för att få igång honom, men när det lossnade så gick det snabbare än vad det gjort på länge! Och då blir ju automatiskt öppnorna, slutorna, skänkelvikningarna osv så mycket bättre! :) Så jag får lova mig oftare att träningen kommer bli super ;)

Vi har ridit på hackamore ett bra tag nu och jag tycker att det gått bra, han har inte varit så stark som han kan bli på hackamore och det är ju bra :) Men nu känns det som om han har fått gå på det lite för länge, för idag blev det jobbigt. Han gick ovanligt mycket i öppen form och vickade på huvudet och det är ju inte riktigt bra ;) Jag har lätt för att länga tyglen utan att jag märker det och det gör ju inte det hela bättre, så det är något jag får träna på.

Såret i munnen som gör att vi är tvunga att rida på hackamoret är läkt nu, så jag får kolla med Matilda om det kanske går bra att jag rider med bett eftersom att jag inte riktigt klarar av att hantera det och då blir det ju ingen bra ridning :)

För övrigt trivs Svante bra i det nya stallet, jag också ;)

Nu har ni fått en bra uppdatering om vad som händer i stallet! Senaste tiden har det ju bara blivit några fjuttmeningar ;)

Superfina Svante som jag älskar så otroligt mycket!

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0