....

Växthuseffekten ökar, isarna smälter, världsekonomin krisar, de fossila bränslena håller på att ta slut. Det är de vuxna som förstör planeten, det är de vuxna som strax dör och kvar lämnar de en förstörd planet och oss barn.


Vi barn vet ingenting om hur vi ska rädda planeten. Lärarnas uppgift är att lära oss räkna procent och kunna omvandla det till decimalform, lära oss hur det var att leva på medeltiden och hur en transformator fungerar.


Hur ska vi och planeten kunna överleva? När vi blir äldre och det är vi som ska styra världen tycker jag det känns viktigare att kunna ersätta de fossila bränslena, rädda världsekonomin och få isarna att sluta smälta istället för att sitta där och kunna omvandla procent till decimalform.


Men nu är det ju de vuxna som bestämmer. Det är de vuxna som bestämmer vad vi ska lära oss och det spelar ju ingen roll om vi klarar av att rädda planeten när denna tidens vuxna ändå är döda. I alla fall känns det som om de vuxna tänker så.



Har varit på gnällhumör hela eftermiddagen och kvällen. Ledsen för det. Men det ovan tycker jag är värt att tänka på. Eller är jag helt ute och cyklar?

Nu ska släppa detta och sova. Godnatt älskade vänner!






Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0