Dags att skratta lite.

Två bönder står och pratar.
- Röker dina kor?
- Nej.
- Då brinner det i din ladugård.


Två norrmän står och kollar på månen.
- Vad mycket folk det borde bo på månen.
- Ja. Och vad trångt det borde bli när det är halvmåne.

- Ser du skogen där borta?
- Nej, träden skymmer!
En klass pratar om röntgen och läraren frågar vad det är för speciellt med röntgen. Då svarar Sofie:
- Jo. När man röntgar armen ser man benen.

- Hovmästaren! Ska vi sitta här tills vi svälter ihjäl?!?!
- Nejnej! Vi stänger klockan åtta!

- Vet du varför bagaren aldrig har recept när han bakar?
- Nej.
- Han har receptet i bakhuvudet!
- Jag fick ett anonymt brev igår.
- Jaså. Vad spännande! Från vemdå?

Dessa skämten, och några till har mattanterna lagt ut på borden i matsalen. Vi läser dem om och om igen och vi skrattar, skrattar och skrattar lite till. Tycker att ni också ska göra det. Skratta på bara. För det är härligt som in i bänken att skratta.

Ska jag någon gång bli politiker eller något sånt grejs ska jag göra ett parti som satsar på att få folket att skratta mer och att berätta mer skämt. För tänk vad roligt det skulle vara om en gubbe kommer fram till en på stan och drar värsta skämtet!


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0