En uppdatering om stallet och Svante!

Tycker det är dags, skriver dåligt om "Livet i stallet" tycker jag. 

Svante har fått riktig björnpäls (vinterpäls) nu och det gör det lite svårare att rida, det blir ju jobbigare för Svante med tjock päls och det blir ju jobbigt för mig eftersom det är jobbigt för Svante, ni hänger med va? ;) Sen vi rider på hackamore nu igen för såret i mungipan har kommit tillbaka, och det går bra tycker jag :) Han drar inte så mycket i tyglarna nu som han gjorde i somaras när vi red på hackamore, så det är bra!

Själv har jag köpt nya chaps, så nu kan jag ha stigbyglar igen. Jag har också fått ett litet problem, jag länger tyglen hela tiden och viftar lite mycket med handen när jag rider. Och det är ju inte alls bra, för det är ju sånt nybörjare gör, så det kämpar jag med för fullt för att inte göra längre.

Imorgon ska jag till min gamla ridskola i Lomma på Pay & Ride :) Startar 20 över 12 så det blir ingen tidig morgon, och det gillar jag ;) Jag ska rida en LB:1 och kom på precis nu att jag behöver nog träna lite på det programmet, så att jag kan det. För det kan ju vara en fördel ;) Jag känner på mig att det kommer gå bra imorgon och jag hoppas verkligen det. Hoppas, hoppas, hoppas..


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0