Hittade i en tidning..

.. en intervju om en gubbe som är filmregissör.

Fråga: Vad är perfekt lycka för dig?
Svar: Det finns inte. Vi föds, vi lever i ångest och sorg och problem. Sedan blir vi äldre, vi blir sjuka, vi kommer att dö, de människor vi känner dör. Det är ett tragiskt liv. Inne i det scenariot finns det några som är lyckligare än andra, men i slutet betyder det ingenting.

Fråga: Men är du inte lycklig när det ser dina barn?
Svar: Då kan jag ofta bara tänka på vilket helvete de har framför sig /.../.

Jaha. Han måste ju ha ett jäkligt kul liv. Lever man så lever man. Då kan man ju lika gärna skita i all konstig skit och leva. Sådant där folk förstår jag mig inte på.


Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken härlig bild!!!

2011-10-02 @ 20:37:35

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0