Flera rädda lejon. Ett "rätt" (?!) lejon.




Såg detta och först skrattade jag bara åt det, som man brukar ;) Men sen tänkte jag efter och så undrade jag om det verkligen stämde. Nu tänker jag mest på det där med "Ett "rätt" lejon". Finns det inget ord till det?

Jag blev så nyfiken så jag frågade vår svensklärare. Han frågade om resten av klassen hade några idéer, bla dök "räddigt", sen "rätt" som i klippet. Sen undrade någon om man kanske sa "En rädd lejon". Men det gjorde man ju inte. Tillslut hade vi ju slut på idéer och då sa Martin (läraren) att det inte finns något helt korekt ord för det. Att det närmsta man kan komma är räddhågset. Jaha. Konstigt, ingen i klassen hade hört det ordet tidigare. Jag tycker det är lite konstigt ändå, att det liksom inte riktigt finns ord till allt :P

Sen det är med törstig kan man ju säga på annat sätt, jag är inte törstig tex. Och det där i slutet är ju bara trams, det är ju parlamentet ;) Men jag har aldrig tänkt på det där med "ett "rätt" lejon" innan. Tycker det är lite konstigt att det inte finns ord till allt :P

Jag är en sån som tänker väldigt mycket och sånt. Och detta är ju inte något problem, eller så. Vi har ju klarat oss bra utan ett ord för det. Men jag tyckte bara det var lite intressant, ändå :)

Så. Nu vet ni det. Vet inte vad detta inlägget var bra för, men det kanske fanns någon mer där ute som hade tänkt på detta? :P

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0