Tävlingssäsongen börjar!

Tycker det är på tiden att jag skriver lite om Svante nu!

Vi hade ju som sagt träning för vår tränare Britt-Marie idag. Svante var lite trött men han kämpade på. Så duktig är han ;)

Jag började att skritta fram honom på lång tygel och jobbade i olika tempon. Efter ett tag när det kändes bra gjorde jag samma sak i trav och galopperade lite på volten :) Vi tränade på på öppnor, slutor och skänkelvikningar och de var kanske inte helt hundra men jag är nöjd! Det märktes att Svante tyckte det blev jobbigt efter ett tag.

Svante och jag har haft lite svårt med bakdelsvändningar men de blev faktiskt super idag! Vi testade också att göra öppna innanför spåret vilket också gick bra! Det är ju lite svårare då man inte har någon sarg att "hålla sig mot" men det var nemas problemas! :)

Nu hade jag tänkt anmäla mig till en tävling i slutet av måndaden som är på hemmaplan här i Dagstorp och jag tror jag ska testa att rida ett svårare program också! Känns som att jag är redo för det nu :) Ska börja planera passen med Svante lite mer nu. Vill utvecklas mer, bli bättre och få lite bättre resultat och kanske placeringar på tävlingar.


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0