Att använda en äppelurkärnare och skalare och delare..

Mamma fick en sån cool grej i julklapp och jag bara älskar den. Den är liksom så kul ;)

Tänkte nu ge er en lektion i hur den fungerar om ni skulle råka stöta på en sån någon gång :)


Såhär ser denna coola grej ut.

För att kunna göra detta behövs ett äpple..


1. Sätt på äpplet som på bilden.


2. Börja snurra med den där vevarn till vänster på bilden.


Såhär ser det ut när äpplen börjas skalas.



När det inte går att snurra vevaren mer ser äpplet (förhoppningsvis) ut såhär.




3. Ät upp äpplet.


Man kan ju göra som jag gör och äta upp skalet också. Men det gör man ju som man vill :)

Nu var jag väl snäll som visade hur en äppelurkärnare och skalare och delare fungerar?


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0