Känner att en liten förklaring behövs..

.. till bilden jag la upp innan idag från hemkunskapen! Haha :)

Vi skulle göra "fisk med frasigt täcke" som det så fint kallas i boken och "täcket" skulle vara bröd som vi skulle steka i en kastrull (ja, en kastrull) med smör och vitlök.. Sen blev både jag och Linnea lite för distraherade av gräddfilssåsen som också skulle göras och riset som kokades så de där brödbitarna glömdes bort, haha :) Sen sa Alexandra (läraren) att det luktade bränt och det var visst lilla Ullis och Linnea som ställt till det.. Vi är bara för duktiga ju!

När vi slutat typ 1 och en halv timme senare och de andra kikade in frågade dem vad det hänt här inne för att det luktade fortfarande bränt.. Haha.. Jag och Linnea får träna på att steka bröd :)

Men fisken blev faktiskt bra och gräddfilssåsen och riset, så helt knas blev det inte :)

image description


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0