Så TRÖTT på det!

"Har vi någon läxa till imorgon?" "Vilka sidor var det i fysikboken?" "Vill du skicka engelskglosorna till mig" "Fick vi någon läxa idag?" "Var det i arbetshäftet OCKSÅ? Det har ju inte jag pluggat på!" "Ooops.. Den läxan missade visst jag förra veckan.."

Oh Herregud vad jag är trött på såna frågor/kommentarer! SÅ svårt kan det inte vara att hålla koll på det?

Ibland känns det som att vissa tänker: "Aja skitsamma, jag behöver inte skriva ner det. Hon/Han vet det ändå, det är bara att fråga henne/honon senare". Det är ju inte någon annans ansvar att säga till någon vad man fått i läxa? Eller har jag fel?

Det jobbigaste är klart när någon ringer/smsar på kvällen: "Vill du skicka glosorna till mig?"

Hejsan du. Vi har 30 glosor till imorgon, vi har haft dem i en vecka och du smsar kvällen innan och ber mig skriva alla 30 glosor och sen skicka dem till dig. Tror du inte att jag har något bättre för mig? Förlåt, men jag har inte sån jättelust att skriva alla de glosorna till dig.

Alltid är det någon som frågar mig något om läxor. Aa jag får panik! Har i stor sett varit så i hela åttan och i sjuan också.

---

Också sjukligt trött på folk gnäller över läxorna!

Hejsan du igen. Vi går i samma klass och alltså har vi exakt likadana läxor. JAG VET att det är mycket och jag är väldigt ointresserad om vad du tycker om våra läxor. TACK!

Många håller på med mobilerna i skolan istället för att lyssna på vad läraren säger. Men om man kanske skulle börja lyssna på läraren och vara med på genomgångarna så kanske man inte behöver plugga till provet/läxförhöret lika mycket eftersom man hängde med från första början?

Säger inte att alla är såhär. Långt ifrån alla är så. Men det är ändå alldeles för många som håller på sådär.  

Och nu så svarar inte jag på frågor om läxor/prov längre. Så tack för mig och mitt hjälpande och sägande av läxor.. Men nu slutar jag! :)



Kanske inte jättebra att skriva detta på Alla Hjärtans Dag.. Men jag bara orkar inte det mer, så det får bli idag ändå :)


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0