Du är bra allt konstig du, Ullis.

Japp, det är jag. För jag sitter och tränar på en redovisning och jag stammar redan nu och får hög puls!
I sjuan var jag inte alls nervös för redovisningar, men nu blir det bara värre och värre för varje gång. Och nu har ju inte ens publik! Jag läser det bara för mig själv. 

Och jag har ju inga problem att svara på frågor på genomgångar och argumentera när det är spontant. 

Någon trodde det berodde på klassen, men det är jag säker på att det inte gör! Jag älskar min klass mest, efter familjen. Vet att ingen skulle bry sig om jag gör en totalt misslyckad redosvisning, så jag har ju ingenting att vara nervös för! Och det spelar ingen roll om det är för hela klassen, eller i smågrupper. Redovisade för två personer en gång, och jag var ju skitnervös och läraren var inte ens i rummet! Haha

Det är i alla fall riktigt jobbigt, och känns ju inte jättebra att jag börjar stamma och hålla på när jag tränar själv hemma med rösten dränkt i musik..  Men hoppas att det försvinner någon gång igen, för det var ju nemas problemas innan.

Trackback
RSS 2.0