Läskig dag!

Ja, det har ju inte varit min bästa dag genom tiderna.. Haha!
Fick svårt att andas på idrotten + att jag vrickade/stukade (lär mig aldrig skillnaden?) foten, fast det räddade bästa vännerna otroligt bra med att bandagera foten med såna band man har när man spelar i lag.. Haha! Men varken andningen eller stuckningen/vrickningen var så allvarligt och i omklädningsrummet skrattade jag tills jag höll på att dö åt allt möjligt... hahaha, helt överspeedad. Sen gick väll resten av dagen egentligen bra. Praon blev fixad, så det är gött!

Men sen började det gå dåligt igen när jag kom hem.

Höll på att trilla av när jag red, Svante började bocka och springa runt i full, okontrolerad galopp. Inte likt honom, om man säger så och jag flög fram framför sadlen och tappade båda stigbyglarna. Men det gick bra. Blev mest rädd, och det är ju väldigt obehagligt att sitta på ett så stort djur man inte har kontroll över. Höll på att trilla av med huvudet före.. Läskigt! Rädslan sitter ju fortfarande kvar sen jag trillade av för några år sen och fick åka till akuten, men jag älskar det jag håller på med och vet om vad som kan hända, jag är med en 400 kg tung häst som kan slänga av mig direkt om han skulle vilja eller sparka mig i stallet. Jag vet allt det, men jag älskar det jag gör och vill verkligen inte sluta. Fast jag fick en liten tankeställare idag ;)

Bortsett från mina små incidenter har dagen varit rolig :) Haha!

Nu blir det att göra spanska. Känns inte så jättebra planerat när den är till imorgon och det är ganska många glosor, men Ullis fixar det vet ni :)


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0