Lite krångligare nu.. :)

Jag och Matilda (Svantes ägare) har bytat dagar jag ska rida Svante och nu är det olika beroende på om det är udda veckor eller jämna.. så det blir lite ovant, men det ska nog gå bra och jag tycker det är kul nu när det är lite variation, det är ju egentligen inte så mycket skillnad på dagarna i stallet, men det känns på något sätt lite roligare nu :)

Svante mår annars finfint och det är lite nya grejor i stallet nu som har ändrats, men det tar jag inte upp här.

Jag har börjat rida Svante på ett litet annat sätt, i alla fall när det inte är träning. Ett sätt som jag & Matilda kom överrens om och det känns bra, jag tycker Svante lyssnar bättre nu. Det är svårt att beskriva det nya sättet, men jag gör inte så mycket rörelser, mest tempoväxlingar och övergångar mellan gångarter och så rider jag mycket på volterna. Sen rider jag en stund med lite längre tyglar.

Kände att ni behvöde en liten uppdatering om stallet :)


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0