Det här med min musiksmak...

Min musiksmak är något jag verkligen står upp för. Jag bryr mig inte alls vad folk tycker om mig när jag börjar spela låten Husvagn t.ex.  Vet inte vad NI tycker men de flesta tycker nog att jag har en rätt konstig musiksmak och jag kan gilla allt från en gammal godnattvisa till LMFAOs låtar. Men jag gillar långt ifrån alla låtar. Och bara för att jag gillar Party Rock Anthem av LMFAO betyder inte det att jag jag gillar Sexy And I Know It t.ex. Den enda artisten/bandet där jag gillar i princip ALLA låtar är Justin Bieber. Surprised någon? Haha :)
 
Vännerna skrattar ibland åt mig när jag hittat en låt jag verkligen ÄLSKAR och de bara tokdissar den totalt. Haha vet inte hur många gånger det hänt… Men jag bryr mig verkligen inte om jag är den enda som gillar en låt, jag säger till alla ändå att den är BÄST och är inte alls rädd för vad de ska tycka.
 
Låtarna som enligt mig är outstanding är de som man blir glad av, de som får en att vilja springa sju maraton, de som passar sjukt bra till att studsa med.. Summer Paradise, Tonight Tonight, We Are Young, Party Rock Anthem är de låtar jag verkligen lyssnat sönder men fortfarande älskar. Det är de jag ryst mest till. Å så mycket kärlek till dem!
 
Sen finns det de där låtarna jag är rätt ensam om att tycka om i min ålder. Typ En Jävel På Kärlek, Vild & Skild, Var Ska Vi Sova Inatt, En Del Av Mitt Hjärta... Haha det finns rätt många fler..

 
Jag lyssnar såklart på några lugna låtar och "randoms" som inte riktigt gåt att sortera in, typ Baksmälla, Some Die Young, Liv & Död, Count On Me, Wistle osv. De lugnare låtarna är kanske Standing Still, You Learn, New Tomorrow.
 
De låtarna vännerna skrattar åt som jag verkligen älskar är ex. Good Morning, Sean Den Förste Banan, Bögarnas Fel och Werner & Werners låtar, barnlåtar som Nicke & Nilla, alla Disneys osv. De låtarna blir jag bara för glad av, herregud ni ska mig när jag hör sånahär låtar för första gången..
 
Vi har ju rysarna också!
I'll Be, Let It Be (när en viss Justin sjunger), I Won't Let You Go, Hands On Deck...
 
Jag anser att bra låtar är de man blir lite tokig av, förutom rysarna som bara är rysligt bra. Sen om det är låten som kom ut i veckan, den som pappa lyssnade på när han var liten eller barnlåtar.. Skitsamma.
 
Blir jag glad av låten är den bra. Outstanding blir den när grannarna hör vad det är man lyssnar på och håret reser sig på armarna.

Jag menar inget illa med att vissa ibland skrattar åt mig när jag visar låtar jag gillar. Jag tar ju verkligen inte åt mig och det är verkligen inte något elakt mot mig, så det får ni inte tro :)


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0