Årets första uteridpass! :D

Hejsan på er!

Nu har jag riktiga vårkänslor! Det är inte mer än åtta grader här, men det är tillräckligt varmt för att lämna vantar och mössa hemma och jag har även bytat skor och tagit en liten tunnare jacka! Oh vad jag älskar detta!

Som ni förstått följde Linnea med till Svante idag. Uppskattas verkligen Linnea! Tack så jättemycket :) Matildas pappa hade varit i stallet tidigare idag, så där var redan mockat och sånt så det var bara iväg att rida, rätt najs ;)

När vi var på väg ner kom jag på att jag kunde rida på utebanan idag eftersom det är så fint väder och fortfarande ljust! Otroligt härligt och Svante var finfin :') Riktiga vårkänslor.

Jag red mycket på volten idag och det gick super. Gjorde mycket övergångar och red serpentinbågar. Red också på lite längre tygel i alla gångarter och sen avslutade jag hela passet med att galoppera i lätt sits och bara låta Svante galoppera på. Han är ju väldigt bekväm av sig, så det gick inte alls fort och det var fullt kontrollerat, så det var inte alls flängridning. Men det var helt otroligt jättehärligt.. Ullis gillar :')

image description

Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0