Bara min lilla åsikt.

Det står på aftonbladet att någon polisanmälde en facerape på facebook och att alla kan göra det. Och det är bra tycker jag, helt rätt.

Men när de beskriver facerape beskriver dom det som att man får sitt konto kapat och där har de väl ändå fel? Att glömma logga ut på någons dator exempelvis och att personen efter kommer rakt in på personen före konto... Är det att kapa kontot? Haha jag tycker ju inte det.

Sen tycker jag inte att man behöver skriva en facerape, man fattar ju direkt när det är en facerape eller inte ändå. Men jag tycker inte det är att kapa ett konto, sålänge man verkligen inte bryter sig in på kontot.

Jag tycker det är rätt att man kan polisanmäla en facerape. Men då är det ju det personen skriver som ger bötern (eller vad straffet nu är), inte för att man har "kapat" någons konto. Oftast får man ju skylla sig själv när man får en facerape.


Kommentarer

Vad glad jag blir att DU kommenterar! :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0